• Snelle verzending
  • Ruim 40 jaar ervaring
  • Gratis verzending vanaf €50,-

9.7Uit 63 beoordelingen!

    Veelgestelde vragen

    Een vraag over Joy of je bestelling?



    Geen Joy, zonder onze klanten. Voor ons staat de klant op nummer één. We horen het dan ook graag als er vragen, wensen of opmerkingen zijn.
    Dit mag gaan over (een bezoek aan) één van onze winkels of over een online bestelling. 

    Om jullie al een beetje te helpen, hebben we hieronder de meest gestelde vragen (met antwoorden) op een rijtje gezet.
    Staat hetgeen wat jij wil weten hier niet bij, of wil je iets anders aan ons kwijt? Neem dan contact met ons op!
    Dit kan door ons te mailen ([email protected]), door te bellen (050-5015990) door een bericht te sturen op onze social media kanalen,
    of door het contactformulier onderaan deze pagina in te vullen.


    Veelgestelde vragen

    1.1 Wat voor bedrijf zit er achter www.joy.nl?

    Goede vraag!

    Wij snappen dat online bestellen niet zonder risico's is.
    Daarom is het misschien fijn om te weten, dat achter www.joy.nl een heel bedrijf schuil gaat met zeven "echte" winkels.
    Wil je meer weten over wie wij zijn? Kijk dan hier!

    2.1 Hoe snel ligt mijn bestelling klaar om afgehaald te worden?

    Dit varieert tussen de 2 minuten en 2 dagen.

    De voorraad op JOY.NL is de gehele voorraad van al onze winkels tezamen. Hierdoor kan het zo zijn dat jij een artikel op wil komen halen bij Joy in Haren, maar dat het artikel in Roden in de winkel ligt. Wij rijden 3x per week een ronde langs alle winkels, dus na die rondes ligt alles op de plek waar het moet zijn. Zodra jouw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden, word je gebeld. 

    2.2 Kan ik een bestelling eerst nog passen als ik voor afhalen heb gekozen?

    Ja zeker!

    Uiteindelijk hebben we er beide alleen maar baat bij als jij iets koopt wat goed bevalt.

    2.3 Wat zijn de betaalmogelijkheden als ik kom afhalen?

    Kies de methode welke jou het beste past!

    Betalen op joy.nl bij joy house of brands

    Net als bij een bestelling welke wordt verzonden met PostNL, kun je ook bij afhalen kiezen voor iDeal, Klarna (achteraf betalen), betalen middels creditcard of Paypal. Bij het afhalen kun je echter ook nog kiezen om in de winkel te betalen, je kunt dan kiezen voor pin of contant (deze keuze is niet bindend).

    3.1 Is bezorging altijd gratis?

    Voor bestellingen boven de €50,- brengen wij geen bezorgkosten in rekening. 

    bezorgen joy.nl

    Valt je bestelling onder dit bedrag, dan hangt de prijs af van de verzendmethode welke je kiest. Zo kun je ervoor kiezen om je bestelling op te halen bij een PostNL locatie (€5,95), maar kun je ook kiezen voor alleen leveren aan huisadres (€6,35) of voor een avondlevering (€7,30)*. Deze prijzen staan duidelijk beschreven bij het afrekenen.

    * Deze prijzen kunnen fluctueren, kijk daarom altijd voor de actuele prijs bij het afrekenen zelf.

    3.2 Hoe snel bezorgen jullie een bestelling?

    Wij proberen alles wat voor 15.00 besteld is, diezelfde dag nog te verzenden.

    Dit betekent dus, dat je bestelling de volgende dag dan in huis is. In 90% van de gevallen, lukt dit ook. Echter, wij werken met voorraad uit onze winkels en verzenden vanuit de winkel in Roden. Het kan gebeuren dat een besteld artikel niet in de winkel in Roden ligt, maar bijvoorbeeld in Haren. Dan moet het artikel eerst naar Roden worden gehaald, om vervolgens te kunnen verzenden. Dit maakt dat er soms een dag overheen gaat. 




    3.3 Bieden jullie extra bezorgservice?

    Ja zeker!

    Zo kun je bijvoorbeeld kiezen om je pakketje op te halen bij een PostNL locatie, maar kun je ook kiezen voor levering aan huis (met of zonder handtekening) of avondlevering. Alle verschillende verzendmethodes staan duidelijk beschreven bij het afrekenen.

    3.4 Wie bezorgt mijn bestelling?

    PostNL!

    Of je moet in de buurt wonen, soms kiezen we er dan zelf voor om even langs te rijden.

    3.5 Hoe help ik duurzamer te bezorgen?

    Door je bestelling af te halen.

    duurzaamheid bij joy house of brands

    Woon je in de buurt, dan kun je er bij het afrekenen voor kiezen om je bestelling op te halen in één van onze winkels. Als je verder weg woont, is het afhalen van je pakket bij een PostNL locatie de meest duurzame keuze. Dit maakt namelijk dat de bezorger maar naar één punt hoeft te rijden, in plaats van naar verschillende adressen.

    3.6 Wat als mijn bestelling niet is bezorgd?

    Dan trek je aan de bel!

    Gelukkig, is dit nog nooit voorgekomen. Wij verzenden namelijk met PostNL, wat maakt dat jij je pakket kunt traceren middels de track&trace code die je via de mail ontvangt. Zo weet je precies wat er met jouw pakket gebeurt en wanneer je deze kunt verwachten. 

    4.1 Hoe werkt retourneren?

    Heel simpel.

    Retourneren JOY.NL

    Jij vult het retourformulier in welke je bij je bestelling ontvangt en stuurt dit formulier samen met je retour(en) op naar: 

    Joy Roden t.n.v. JOY.NL
    Albertsbaan 58
    9301 AZ Roden

    Doe dit binnen 14 dagen na ontvangst van je order. Verpakken in de originele verpakking is niet noodzakelijk. We gaan er wel vanuit dat je kiest voor een soortgelijk, degelijke verpakking. Let op: het product moet wel in de originele staat zijn (ongedragen) en de kaartjes moeten nog zijn bevestigd. 

    4.2 Is retourneren gratis?

    Dit is afhankelijk van de reden van retour.

    Als wij een fout hebben gemaakt en je bijvoorbeeld per ongeluk de verkeerde kleur of maat hebben opgestuurd, zullen wij de verzendkosten van het retourneren aan je terugbetalen. In alle andere gevallen ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

     

    4.3 Hoe (snel) word ik terugbetaald?

    Dit is afhankelijk van je betaalwijze.

    Terugbetaling JOY.NL

    Het terugbetalen gebeurt op dezelfde wijze als jij hebt betaald. Wij doen dit zo spoedig mogelijk. Het liefst dezelfde dag van ontvangst, maar maximaal binnen 7 dagen. Wil je je geld graag anders ontvangen dan via jouw initiële betaalwijze? Neem dan contact met ons op via [email protected]

    4.4 Kan ik artikelen ruilen?

    Als het gewenste artikel op voorraad is: zeker!

    Geef op het retourformulier aan welk artikel je graag terug wil ontvangen. Tip hierbij: controleer vooraf of dit artikel beschikbaar is op onze website. Mochten wij het gewenste artikel hebben, sturen wij dit weer naar je op. Zo niet, ontvang je je aankoopbedrag alsnog terug.

    4.5 Hoe voorkom ik een retour?

    Goede vraag!

    Retouren zijn nooit leuk, voor ons niet, maar voor jou ook niet. Aan beide kanten van de medaille, staat het eigenlijk alleen gelijk aan extra werk. Daarom helpen we jou graag met het maken van de juiste keuze. Onze gouden tip? Bekijk alle foto's en lees de informatie. Wees niet te vluchtig in het maken van je keuze. Bekijk foto's goed en zoom in om de details te bekijken. Is de informatie bij een artikel voor jouw gevoel ontoereikend? Dan kun je ons altijd bellen (050-5015990) of mailen ([email protected]) om meer informatie te krijgen. Wij helpen je graag!

    4.6 Wat is de status van mijn retour?

    PostNL mag het weten!

    Zodra de bestelling veilig bij jou is afgeleverd, is de bestelling jouw verantwoordelijkheid. Hieronder valt dus ook het eventuele retourneren van de bestelling. Zorg dan ook dat je bij het retourneren van je bestelling het verzendbewijs met hierop je track&trace code goed bewaart. Zo kun je altijd controleren waar jouw bestelling is. 

    5.1 Wat te doen bij een klacht?

    Allereerst: wat balen dat deze situatie is ontstaan!

    Helaas gaat er wel eens iets eerder stuk dan je mag verwachten. Bij Joy proberen we hier altijd een passende oplossing voor te vinden. Heb je de mogelijkheid om naar één van onze winkels te komen? Neem het artikel met de klacht gewassen mee. Hierdoor kunnen we je zo snel mogelijk helpen. Breng ook een aankoopbewijs mee; zonder aankoopbewijs kunnen we je helaas niet helpen. Ben jij je aankoopbewijs kwijt? Bij aankopen op klantenkaart, kunnen we je artikel moeiteloos terugvinden in ons systeem. Anders hebben we een bankafschrijving nodig, om te controleren of het desbetreffende artikel die dag inderdaad bij ons is verkocht.

    Ben jij niet in staat om naar één van onze winkels te komen? Stuur dan een mail naar [email protected] Het liefste met een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van je klacht, foto's en je aankoopbewijs. We gaan er dan alles aan doen om deze klacht op afstand te beoordelen en op te lossen.

    Het is gelukkig nog nooit voorgekomen in de ruim 42 jaar dat wij ondernemen, maar mochten wij samen niet tot een oplossing kunnen komen, dan wijzen wij u op de volgende mogelijkheden:

    • Bij onregelmatigheden, is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
    • Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten binnen de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

    Laat een reactie achter

    * Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    * Verplichte velden

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?

    • Al je orders en retouren op één plek
    • Het bestelproces gaat nog sneller
    • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »