Zoeken
0item(s)

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

Over Joy

Joy is onderdeel van Bezu & Bezu Modebedrijven B.V. , een keten met ruim 35 jaar ervaring en momenteel 8 vestigingen in het noorden van Nederland. In 1979 is alles begonnen in een kleine winkel van 40 m2 in Roden met de naam Bucky. In de loop van de tijd is Bezu & Bezu uitgegroeid tot een groot, betrouwbaar modebedrijf met liefst 8 vestigingen.

De winkel Bucky bestaat nog steeds en voorziet nog steeds de trouwe klant van kwaliteitsbroeken. Bucky is afgezien van enige automatisering weinig tot niets veranderd vergeleken met de opening in 1979. Zoals er bij Bucky wordt gezegd: “We zijn gewoon normaal gebleven”. Buiten het “gewone, normale Bucky” is er op 9 september 1981 door Bezu & Bezu een grote winkel geopend onder de naam “Joy Vrijetijdskleding”. Hiermee werd er een groei gerealiseerd binnen het mooie dorp Roden. In de loop van de jaren zijn er meer vestigingen bijgekomen in Haren, Leek, Zuidhorn, Zuidlaren en het al bekende Roden.

Met de huidige vestigingen is Bezu & Bezu modebedrijven in staat om een compleet aanbod aan te bieden, namelijk:

    • Een sterk jeanspakket voor de normale man bij Bucky;
    • Heren- en damesmode, met hippe en kwalitatieve merken bij Joy
    • Uitverkoop voor de prijsbewuste consument bij Joy Outlet;
    • De websites “ www.joy.nl & www.jeanscentrale.nl  om niet alleen de consument in de regio te voorzien van kleding, maar ook landelijk. 

 

Bedrijfsfilosofie

Bij de oprichting van Bezu & Bezu modebedrijven is er duidelijk gekozen voor een bepaalde bedrijfsfilosofie. De gedachte is dat het bedrijf het plezier in winkelen naar voren weet te brengen en dit vervolgens weet te behouden. Daarnaast moet de toegevoegde waarde de doorslag geven ten opzichte van de concurrentie. 

Bij Bezu & Bezu gaat het om de winkelbeleving en wil het duidelijk maken dat het nergens zo leuk is om te winkelen als bij de verschillende vestigingen van Bezu & Bezu. Deze winkelbeleving wordt gerealiseerd door middel van 4 verschillende pijlers, namelijk: 

  • de collectie;
  • de uitstraling van de winkels;
  • het personeel;
  • de service.



Collectie

Per vestigingsplaats is er een samengestelde collectie dat bestaat uit A- merken en labels die aansluiten op de consument die in de desbetreffende vestigingsplaats over de vloer komen. Daarnaast zijn er verschillende leveranciers die met selectieve distributie werken. Hierdoor zijn de winkels niet altijd bevoegd om bepaalde merken aan de consument te verkopen.

De collectie in de verschillende vestigingen bestaat uit merken als o.a.: PME, Cast Iron, Vanguard, G-star, Jack & Jones, Only, Mavi, Geisha, Vero Moda, Tramontana en Sao Paulo en nog veel meer.

Uitstraling van de winkels
De uitstraling van de winkels in de verschillende plaatsen wordt bepaald door de type consument die over de vloer komt in de verschillende plaatsen. Wel wordt er voornamelijk gestreefd naar conformiteit, wanneer het gaat om de uitstraling van de winkels.

Overal is het de bedoeling dat een ieder die binnenkomt zich fijn en welkom voelt in de winkel. Bezu & Bezu heeft een brede doelgroep en probeert iedereen die volwassen maten passen te voorzien van kleding. Dit is ook de reden, waarom een iedere zich op zijn of haar gemak moet kunnen voelen in de winkels.


Personeel

Het personeel is de hoofdpijler binnen de winkels. Het personeel dat werkzaam is in de winkels zijn allen vakkundig en sociaal in de omgang met de klant. Naast het verkopen van kleding, moet het personeel als gastheer/gastvrouw fungeren. 

De bezoekers in de winkels moeten het gevoel krijgen dat de kleding niet gekocht moet worden, maar dat het mag. De kledingkeuze wordt dan ook voornamelijk geadviseerd door mensen met kennis van de collectie in de winkels.

Het team dat werkzaam is in de winkels is een mooie mix van mensen met ervaring en frisse jonge mensen met nieuwe ideeën. Dit is o.a. een manier waarmee Bezu & Bezu zich wil onderscheiden van de concurrentie.


Service

De service is een zeer belangrijk aspect binnen de verschillende winkels. Het personeel moet servicegericht zijn naar de consument en zo is het bedrijf ook ingesteld. Een kop koffie op zijn tijd moet geen probleem zijn binnen alle winkels van Bezu & Bezu. Op deze manier wordt het winkelen toch een stuk aangenamer. 

Wanneer het om de kleding gaat zijn de winkels ook servicegericht ingesteld. Zo heeft de consument de mogelijkheid een bestelling te plaatsen, wanneer een bepaald artikel niet op voorraad is. Deze bestelling zal na een snelle levering snel overhandigd worden aan de consument. Verder is het ook geen probleem om de broek op maat te laten maken, wanneer een broek niet past. Dit zijn allemaal diensten die de winkels verzorgen naar de consument toe. Op deze manier brengt het bedrijf een duidelijke boodschap over naar de klant, namelijk: “De klant staat altijd op de eerste plaats!”